نماد سایت رایان استیل مهر

آشنایی با جدول اشتال ناودانی

حدول اشتال ناودانی همراه با راهنما

یکی از مقاطع فولادی که در انواع مختلف وارد بازار می شود، ناودانی است که به دو روش نورد گرم، سرد و فابریک یا پرسی در کارخانه های مختلف تولید می شود. هرکدام از این ناودانی ها استاندارد هایی برای وزن دارند که در جدولی به نام جدول اشتال ناودانی آورده شده است. کاربرد این جدول اطمینان از کیفیت و وزن هرکدام از ناودانی ها است.

ناودانی چیست؟

جدول اشتال ناودانی UNP

گفتیم که ناودانی ها انواع مختلفی دارند که دارای اسم های مختلفی هستند. ناودانی اروپایی طبق استانداردهای اروپا و DIN آلمان تولید می شوند. اگر وزن ناودانی خریداری شده طبق جدول زیر باشید، جزوی از ناودانی های اروپایی محسوب می شود.

 

جدول اشتال ناودانی

جدول اشتال  ناودانی حاوی اطلاعات زیر است:

ey: فاصله مرکز سطح تا ضلع بیرونی

xM: فاصله مرکز برش تا مرکز سطح

a1: فاصله دو پروفیل برای مساوری شدن ممان اینرسی ها

این یک جدول استاندارد بر طبق DIN آلمان است که کاربردهای بسیاری در رابطه با تعیین وزن دارد. با کمک این جدول قادر به سنجش کیفیت محصول خریداری شده هستیم. به این صورت که اگر وزن کمتر مقدار در جدول باشد، محصول از نوع سبک است و اگر با مقدار درون جدول برابری کند ناودانی سنگین یا اروپایی است.

سخن پایانی

جدول اشتال ناودانی را با هم بررسی کردیم و متوجه اهمیت آن شدیم. به دلیل اینکه وزن این محصول تاثیر مستقیمی بر قیمت ناودانی دارد برای خرید لازم تا از وزن و استاندارد بودن آن مطلع شویم.ناودانی هایی که در داخل تولید می شوند اغلب وزنی کمتر از مقادیر این جدول دارند و به همین دلیل سبک هستند و برای کاربردهایی مانند نمای ساختمان و ساخت ابزار آلات از آن ها استفاده می کنند.

رایان استیل مهر، با هدف رضایت شما مشتریان عزیز در تلاش است تا بهترین کیفیت را در کنار مناسب ترین قیمت برای شما فراهم کند.

خروج از نسخه موبایل